Selamat Datang ke joranbiru.blogspot.com

Advertisement

Advertisement

MY akuarium

Assalamualaikum dan salam sejahtera...minggu pertama bulan oktober ini saya agak sibuk dengan kerja. Jadi aktiviti memancing terpaksa ditangguh terlebih dahulu.Saya memiliki sebuah akuarim yang berukuran 2.5 feet X 1.5 Feet, pelbagai spesis ikan pernah menghuni akuariaum ini. Diantaranya ialah ikan toman(telah dilepaskan sebab terlalu besar) ikan kalui (Mati sebab sakit tua) ikan Lampam (mati, kena mkn ngan ikan keli) ikan keli ( di lepaskan semula sebab mkn ikan lampam)..Sekarang ni akuarium saya tidak berpenghuni, jadi inilah masanya untuk saya menghias akuarium.

Sebagai langkah pertama, saya telah membeli peralatan-peralatan yang diperlukan diantaranya Hot Glue Gun, artificial flowers dan plastic Net.
Kemudia bunga plastik tadi di gam kepada jaring plastik, pastikan ukuran jaring plastik tersebut tidak terlalu besar. Gam bunga plastik mengikut kreativiti kita...
 Gunakan pasir, untuk menutup jaring plastik tadi..
 Tambah aksesori lain seperti batu sungai, tunggul kayu dan sebagainya untuk menyerlahkan lagi akuarium..

Akhir sekali, tambah bunga hiasan yang agak besar untuk mewujudkan suasana semula jadi dan pasang lampu di belakang akuarium atau di bahagian atas  akuarium untuk menyerlahkan lagi akuarium..dan akhir sekali pilih ikan hiasan yang sesuai dengan tema akuarium anda...

2 ulasan: