Selamat Datang ke joranbiru.blogspot.com

Advertisement

Advertisement

Kolam Tow Foo siri 6

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Rasanya dah hampir sebulan aku tak update blog,  bukan tak der pergi mancing, tapi tak sempat nak update... sebenarnya pada awal bulan Jun yang lepas aku ada pergi memancing di kolam Tow Foo. Kalau diikutkan statistik dah 6 kali aku mancing kat kolam Tow Foo sepanjang tahun ni dan 6 kali jugak lah Farid menjadi partner aku...huuu..huu beliau memang setia..

Umpan Roti Dadu
Ini lah umpan yang biasa aku gunakan apabila memancing di kolamTow Foo, roti potong dadu + perisa strawberi + sos yang aku  buat sendiri..

Teknik menggantung joran peringkat ke-3
Ini pulak teknik yang biasa aku gunakan semasa memancing di kolam Tow Foo, teknik ini lebih dikenali sebagai teknik "Menggantung Joran Peringkat Ke-3". Teknik ni biasanya aku gunakan apabila aku melepak di pondok reban ayam.

Tongsan
Ini lah hasil pertama aku seekor Tongsan yang beratnya hampir 9 kg. Masa mula-mula dapat tu terperanjat jugak, ingatkan ikan Kap rupanya Tongsan, first time dapat Tongsan yang colour macam ni..

Tongsan
Ini adalah Tongsan yang sama, cuma nak bagi nampak perbezaan antara Tongsan ni dengan selipar aku..huuuu..
Patin
Ini pulak Patin, hasil kedua pada siri kali ini...Agak-agak korang berapa berat ikan ni..haaa..haa "korang pikir lah sendiri".. cuma aku dan Farid sahaja yang tahu berat ikan ni.... Trip kali ini aku cuma dapat 2 ekor ikan sahaja, tetapi kedua-duanya saiz yang boleh dibanggakan...

4 ulasan:

  1. aku punya ikan x isi pon...kehkehekh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa..haa.. Macamner nak letak, sebab gambor ko semua kat handset ko...

      Padam
  2. Balasan
    1. Haa..haa.. lepas raya laa.. bulan puasa ni dugaan tinggi..huu..huu

      Padam