Selamat Datang ke joranbiru.blogspot.com

Advertisement

Advertisement

Kolam Tow Foo

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Pada awal bulan Oktober aku telah merancang satu komplot bersama Farid  ke kolam Tow Foo. Ini merupakan kali pertama aku ke kolam Tow Foo bagi tahun 2013.

Kami sampai ke kolam Tow Foo lebih kurang jam 3.00 pagi. Masa tu hanya ada 3 group pemancing sedang memancing. Tapi port yang kami selalu memancing telah diambil oleh salah satu  dari group tersebut. Jadi kami terpaksa memancing di port  yang lain.

Lampam
Lesen pertama diperolehi oleh Farid. Seekor lampam yang beratnya hampir 1 kg.

Ikan Selat

Lesen pertama aku di kolam tow foo bagi tahun 2013, Seekor ikan Selat.

Tilapia
Kemudian aku mendapat seekor ikan tilapia yang beratnya hampir 1 kg.

Patin
Setelah hampir 4 jam tanpa sebarang hasil, akhirnya umpan diragut ikan dan seekor patin berjaya ditewaskan.

Patin
1 jam selepas patin pertama ditewaskan, aku berjaya menewaskan seekor lagi patin. Patin kali ini agak besar dimana setelah ditimbang beranya mencapai 5.4kg.
 
Secara keseluruhanya hasil komplot kali ini kurang memuaskan. Ikan agak kurang menjamah umpan, aktiviti "boiling" juga kurang. Kadangkala keadaan kolam menjadi sunyi tanpa sebarang aktiviti dari penghuni kolam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan