Selamat Datang ke joranbiru.blogspot.com

Advertisement

Advertisement

Fish Valley Siri 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Dah lama tak memancing kat kolam ni, last pun tahun lepas bulan Disember. Minggu lepas aku datang sorang-sorang kat sini, kononnya nak dapatkan lesen casting dekat Fish Valley untuk tahun 2014.


Aku sampai kat kolam ni pun dalam jam 3.00 petang, maksudnya ada masa lagi 4 jam untuk aku memancing sebelum kolam ni tutup jam 7.00 malam.

Dua jam aku casting namun sekor ikan pun aku tak dapat. Untuk mengelakkan aku terus diselubungi "kekumpauwan melampau", aku menukar teknik dari casting ke teknik bottom.

Pacu 4.5 kg
Hasilnya memang menjadi. Baru 10 minit melempar umpan, aku berjaya menewaskan seekor pacu yang beratnya 4.5 kg.
Pacu 4 kg
Kemudian seekor lagi pacu berjaya aku tewaskan

Baung 3 kg
Selang beberapa minit selepas pacu kedua, aku berjaya menewaskan seekor baung.

Pacu 4 kg

Hampir jam 6.30 petang, seekor lagi pacu berjaya aku tewaskan. Keseluruhannya, dalam masa hampir dua jam aku berjaya menewaskan 3 ekor pacu dan seekor baung. Beberapa ekor lagi pacu berjaya melepaskan diri dengan memutuskan perambut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan