Selamat Datang ke joranbiru.blogspot.com

Advertisement

Advertisement

Terjah Lubuk Haruan Pasir Mas (Siri 3)

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Seperti yang dijanjikan dalam Terjah Lubuk Haruan Pasir Mas (Siri 2), maka aku akan update hasil hari ke-3 aku menerjah lubuk di Pasir Mas. Mengikut Pak Usu lubuk ni banyak ikan baung, ikan haruan dia tak pasti sebab dia tak pernah dapat ikan haruan kat sini.

Lubuk
Kali ni aku bertolak lewat sikit ke lokasi, sebab lokasi ni dekat dengan kampung orang rumah. Walau bagaimanapun hampir 30 minit aku sesat sebab tak biasa dengan kawasan dekat sini. Lubuk ni agak sunyi, kelihatan ikan sepat boiling dipermukaan air. Kadang-kala terdengar sambaran dari dalam terowong di hujung lubuk.

Haruan
Aku melempar gewang pencil, 30 minit casting masih tiada apa-apa tindak balas dari penghuni lubuk. Aku menggunakan killer frog, aku melempar gewang dibawah dahan-dahan pokok. 3 kali lempar terus killer frog aku disambar haruan.


Kulit Ular


Memandangkan killer frog mendapat sambutan dan lokasinya dibawah dahan-dahan pokok. Aku berganjak kedepan lagi bagi memudahkan aku melempar killer frog dibawah dahan-dahan kayu. Sedang aku syok casting tiba-tba ternampak kulit ular, alahai terus hilang mood. Dah lah aku sorang-sorang kalau jadi apa-apa kat aku kan susah.

Sebagai tindakan pencegahan aku terus balik. Aku percaya lubuk ni terdapat ikan haruan yang besar, mungkin lain kali aku akan komplot dengan beberapa pemancing yang lain, baru berani nak casting kat tempat macam ni.

*Mancing-mancing jugak, keselamatan harus diutamakan.

*Terjah Lubuk Haruan Pasir Mas (Siri 4) akan di update pada entry akan datang.



No comments:

Post a Comment

Post a Comment